Betekintés a „Gyere Vándor” Gyermektábor: Önvédelmi bemutató (2)Csodálatos meglepetésben volt részem, amikor két gyermekemmel ellátogattunk a Dorcas Vekeri tavi táborába, mely a Lépéselőny Egyesület szervezésében (és a támogatók segítségével) nyitotta meg kapuit a táborozó fiatalok előtt 2015. július 23-án. Igaz, hogy személy szerint, mint a tábor egyik önkéntes felügyelője, illetve gyermekeim csak a programok töredékén tudtunk részt venni, de élményeinket boldogan osztom meg az olvasókkal.

Gyermektábor az erdő közepén:

Emlékszem még gyermekkorom táboraira, kis faházak az erdő közepén – micsoda élmény! Ezúttal is csodálatos hely, mosolygós táborvezető és rengeteg boldog gyermek fogadott minket szeretettel. Az Önvédelmi oktatáshoz csatlakoztunk elsőként, örömmel láttam, hogy mindenki szívesen részt vett a programon. A helyi camping faházai és focipályái között található kis étteremben eltöltött kellemes ebéd után két órás túra következett, Hadnagy János vezetésével az erdő mélyén át a kiszáradt Csillaghelyi tó felé. A meleg időjárás ellenére a gyerekektől sokszor elhangzott a „…meddig kell még mennünk – ott vagyunk már…?” de végül célba értünk. A fárasztó gyaloglás után a táborba érkezett Gyulai Éva, aki lufi hajtogatással sok mosolyt csalt a gyermekek arcára.

Betekintés a „Gyere Vándor” Gyermektábor: kalandtúra csoportkép

A vacsora után nem maradhatott el a csoportos focimeccs a táborvezető irányításával. A Csodakutya Alapítvány közreműködésével bepillantást nyertünk az állatasszisztált terápia különleges világába. A kemping strand részét kihasználva sokat fürdőztünk, ami szintén nagy élmény volt. A víz kissé mélynek tűnt az apróbb gyermekek számára, de ez a későbbiekben nem jelentett gondot, mivel a szórakozás eloszlatta a félelmeket.

Csodálatos emberekkel ismerkedhettem meg a táborban: Timi és Csilla lelkiismeretes munkájával az otthonos gyermekek felé, a táborvezető (Sándor Bence) pedig minden gyermek álma, hiszen a szabályok betartatása és az irányítási feladatok mellett szinte gyermekként tudott felhőtlenül játszani a többiekkel.

Köszönetem és elismerésem a „Gyere Vándor” Gyermektábor megszervezéséért, lebonyolításáért és az ezzel kapcsolatos lelkiismeretes munkáért.